Followers

و انا لوحدي

و انا لوحدي

Wednesday, September 05, 2007

اسودت أوى يا منة



" دايما لما تسود مني أوي.. أجي أتفرج على الشمس و هي بتشرق.. بحسها بتقولي ما تخافيش.. أجمل يوم في حياتك لسه ما عيشتي هوش.. لسه جاي "
للمرة التي لا اذكر عددها أشاهد " عن العشق و الهوى " و لكن في هذه المرة كان لهذه الكلمات وقع مختلف تماما داخلي لأني بمنتهى البساطة اللغوية " تعبت " و عندما سمعت كلمات " سلمى " أو " منة " وجدتني أقول تلقائيا " بس دي اسودت أوي يا منة " فهل يا ترى مشاهدتي لشروق الشمس سيحمل لي أنباء سارة؟؟؟
و للمرة الأولى ارغب أن احصل على ضمانات حقيقة لذلك..لا أريد أن أجازف حتى بالتجربة..للمرة الأولى أريد أن تعطيني الحياة ضمانا واضحا ووعدا صريحا " إن أجمل يوم في حياتي لسه ما عيش توش " ارغب و بشدة من صاحبة اللاضمان " الحياة " أن تعطيني شيئا أستطيع أن اعتمد عليه لأقنع نفسي من جديد " إنها مش هتسود اكتر من كدا " فهل هذا ممكن؟

5 comments:

حواء said...
This comment has been removed by the author.
Ush said...

bocycat

انا كنت بسأل سؤال و ما اعرفش الاجابة..و انا مش متاكد و لا حتى شاكك انه لسه ماجاش..
اما مسألة فيلم عن العشق و الهوى ليها ابعاد تانية كتير و مش مجرد الحب..ساعات بتسود من الشغل و البيت و الاصدقاء و الناس القريبة و بتسود اكتر لما تلاقى نفسك لوحدك و ساعتها نفسك بتصعب عليكي اوى انك حتى ما تلاقيش حد يقولك " مالك "
تحياتي

حواء said...
This comment has been removed by the author.
ولــــــــــو said...

دائما هناك اوقات سعيده واوقات غير سعيده
دائما هناك اوقات تدفعك للتراجع والاستسلام واليأس
في مثل هذه الاوقات لا تيأس او تستسلم فالحياه تختبر قدرتك
انها فرصه لاثبات انك تستحق الحياه
فتحمل فالقادم اجمل بالتأكيد
اول زياره والفضل ل
bocycat
تحياتي لك ولها

Ush said...

ولو

يشرفني جدا تواجدك فى يلوجي المتواضع و اتمنى الا تكون زيارتك الاولى و الاخيرة
شكرا لك و ل BOCY